woensdag 11 januari 2017

Proefjes


Ik heb een aantal proefjes gemaakt om te kijken hoe ik bepaalde problemen op wilde lossen.
Per foto heb ik een beschrijving waar het onderdeel voor dient.
Zie hieronder:



















In dit proefje ben ik gaan testen of het mogelijk zou zijn om in plaats van het kliksysteem een stukje kunststof te gebruiken om de kubussen te kunnen draaien en daarna weer in een rechte positie terug te kunnen krijgen.
Het nadeel hiervan was dat het blokje heel makkelijk achter de randen bleef haken.
Daarnaast zou het lastig zijn om dit in 33 blokjes te verwerken.

Daardoor heb ik afgezien van dit test model en ben ik verder gegaan met het eerder bedachte kliksysteem.


 

In dit proefje ben ik gaan testen bij welke vorm van reliƫf het beste voelbaar is dat de kubus "positief" of "negatief"is.

Dit heb ik met verschillende klasgenoten getest.
Hier staat een filmpje van 1 van mijn klasgenoten die mijn proefje getest had.

Voor alle mensen die mijn proefje getest hadden bleek dat de gaten en gleuven in het blokje het slechtst voelbaar waren.

De bobbels op de kubussen zijn volgens de testers het best voelbaar. De meeste mensen kozen voor het middelste blokje als best voelbaar (het blokje met de 5 puntjes hete lijm).
Ik heb dan ook besloten om die te gaan toepassen in mijn volledige spel.



 Voor dit proefje ben ik gaan kijken welk kliksysteem het beste werkt. Ik heb hiervoor verschillende stukjes kunststof gepakt van verschillende diktes.
Hierbij wil ik kijken welke stugheid het beste is voor het ronddraaien van de kubussen.
Uit eindelijk bleek het linker blokje het beste kliksysteem te hebben. Deze ga ik dan ook verder gebruiken in mijn volledige spel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten