donderdag 21 juni 2018

Eigen Brand ontwerpen: Designs in Balance



 


Voor het vak Brand Design moesten we een eigen merk ontwikkelen en daar een logo bij bedenken.
Omdat ik het tof vind als dingen stoer, natuurlijk, robuust en met outdoor te maken hebben heb ik gekozen voor een logo waar die dingen in verwerkt zijn.
Aangezien de natuur in balans in vond ik Designs in Balance wel een goede merknaam.
Afgekort zou dit dan DiB worden.
Verder vond ik het er leuk uitzien om er een kompas en weegschaal in te verwerken.
De weegschaal is natuurlijk afgeleid van de naam.
Ik heb erg veel zitten stoeien hoe ik het kompas en de weegschaal het beste samen kon laten werken tot 1 geheel.
Ik denk dat het in dit logo wel gelukt is.
De vorm van het logo is afgeleid van mijn ontworpen koptelefoon.
Zo komen alle vormen tot een mooi geheel.

Het logo is ook terug te zien in mijn ontworpen doos bij het kopje Photoshop.

Het is de bedoeling dat afbeelding 1 gebruikt wordt voor reclame doeleinden en voor op de voorkant van de verpakking van een product, zodat dit goed te zien is.
De tweede afbeelding is meer om in het klein op de producten te zetten en meer voor spreektaal. Als mensen het over mijn producten hebben dan praten ze over DiB.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten