donderdag 24 mei 2018

Concept Keuze

Ik heb mijn concept keuze al een beetje toegelicht in mijn post over de Kesselring Methode, maar bij deze wil ik hier nog even wat dieper op in gaan.

Ik heb aangegeven dat ik de functionele voorwaarden belangrijker vind dan de fabricage voorwaarden.
Vandaar dan ook dat ik heb gekozen voor Concept 2.

De reden hiervoor is ook, omdat ik het er met Koen over heb gehad en in dat gesprek gaf ik aan dat ik het wel leuk vind om materiaal en een techniek te kiezen waar ik nog niet zo bekend mee ben, namelijk stof (spijkerstof). Ik wil namelijk de band en het foam voor de oren gaan bekleden met spijkerstof.
Ik denk dat dit wel eens een valkuil zou kunnen zijn aangezien ik hier nog nooit echt iets serieus mee heb gedaan, maar dat geeft het voor mij ook wel weer een extra uitdaging.

Daarnaast denk ik dat Concept 2 de beste stijl uitdraagt die ik wil overbrengen en het beste bij mijn merkuiterlijk past.
Mijn merk is namelijk wat stoerder, robuust, simplistisch en functioneel.
In mijn moodboard van mijn imagepannel kwam ook naar voren dat ik out door heel tof vind. Ik moet nog even kijken of ik hier iets mee ga doen.
Ik vind natuurlijke kleuren erg tof, zoals bruin.
Ik wil dan ook de binnenkant van de oorschelpen gaan lazeren en de kleur van het mdf behouden. Deze zal dan ook niet opgeschuurd worden aangezien ik het rouwe randje van de lazer er goed bij vind passen.
Ik vind het visueel gezien dan ook wat robuuster en stoerder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten