vrijdag 16 december 2016

Nieuwe ideeën

Aangezien ik mijn ideeën nu over een andere boeg wil gooien ben ik systemen gaan bedenken waarbij ik geen pionnen of andere losse onderdelen nodig zou hebben.
Hier ben ik schetsen van gaan maken.
Ik heb gekozen voor nummer 6.

Zie hieronder voor de uitleg:






Dit omdat nummer 1 niet echt haalbaar is voor 33 onderdelen. Ik zou dan bijvoorbeeld pennen kunnen gebruiken, maar ik denk dat je die ook wel makkelijk indrukt als je ergens tegen aanstoot.

Nummer 2 niet, omdat ik denk dat je niet in 1 beweging kan voelen of het onderdeel "positief" of "negatief staat.

Nummer 3 niet, omdat hij 4 kanten op zou moeten kunnen bewegen en er dan heel veel ruimte tussen de onderdelen zou komen waardoor het spel onnodig heel groot wordt.
En het is lastig om dit 33 keer hetzelfde te maken.

Nummer 4 niet, omdat ik denk dat de richting van de draaiknop wel eens verwarrend zou kunnen zijn. Daarnaast denk ik sowieso dat dit probleem makkelijker op te lossen zou moeten zijn dan dit.

Nummer 5 niet, omdat ik ook hierbij weer denk dat het moeilijk te voelen is of het onderdeel "positief" of "negatief" staat.

Hierdoor heb ik dus gekozen voor nummer 6.
Dit is gemakkelijk te maken door gebruik te maken van 7 assen.

Ik ga hier nu een proef model voor maken om woensdag mee te nemen naar het GGMD.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten