maandag 19 december 2016

Ideeën voor het draai systeem

Nu komt de beslissing hoe ik de blokjes recht ga laten staan. Hier moest ik een systeem voor bedenken.
Ik heb gekozen voor systeem nummer 1.

Hieronder volgt de uitleg:








Systeem 2 niet, omdat het nadeel is dat je hem maar 1 kant goed op kan laten draaien. Daarnaast moet ik voor dit systeem naast elke as een schot zetten om de stokjes aan te bevestigen. Dit is onnodig meer werk.

Systeem 3 niet, omdat ik 33 voorwerpen moet gaan maken en dan dus 99 (33 onder, en 33x2 per kubus) magneten nodig zou hebben. De magneten zouden ook nog eens best wel sterk moeten zijn, omdat ze een bepaalde hoogte van de bodem af zitten. Anders zouden ze niet kunnen draaien.

Systeem 4 niet, omdat er op de kubussen reliëf moet worden aangebracht. Als daar dan een gleuf doorheen zit zou er verwarring kunnen ontstaan.

Systeem 5 niet, omdat dit 33 keer herhaald moet worden bij de kubussen en dat ook nog best veel ruimte zou kosten. Daarnaast wordt het draaien van de kubus lastiger, omdat de buisjes die de kubus op zijn plaats houden op de plek zitten die je normaal gesproken zou draaien.

Systeem 6 niet, omdat het 3 handelingen zou kosten om 1 kubus te verplaatsen. Per zet zou je dan 3x3 handelingen moeten doen en 9 is dan gewoon te veel. Dit is onnodig ongemakkelijk en duurt erg lang.

Daarom is het dus systeem 1 geworden. Ook is dit makkelijk te maken met de lazersnijder en beïnvloed het het draaien van de kubus niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten