woensdag 21 maart 2018

Handen Onderzoek

Onderzoek handen




Als onderzoek voor de handvaten ben ik gaan kijken wat voor handvaten er allemaal al zijn en welke vorm ik tof vind.
Omdat de bak zowel ronde als hoekige vormen bevat ben ik gaan kijken naar wat voor mijn barbecue de beste oplossing zou zijn.
Aangezien ik de handvatten uit 1,5mm dik plaatstaal wil halen ben ik gaan kijken naar wat rechtere vormen.
Zo kwam ik op het idee om een stalen rechthoek te gaan verbuigen naar een handvat.
Dit handvat zou dan gewoon hoekig worden. Dit vond ik zelf de meest efficiƫnte en mooie oplossing.
Ik heb daarna onderzoek gedaan naar hoe groot een mensen hand nou eigenlijk is.


De gemiddelde lengte van een volwassen mannenhand is 189 mm.
De gemiddelde lengte van een volwassen vrouwenhand is 172 mm.
De gemiddelde handbreedte voor volwassen mannen is 84 mm.
De gemiddelde handbreedte voor volwassen vrouwen is 74 mm.


Deze informatie heb ik daarna gebruikt in het maken van mijn handvatten. Zo wilde ik dat de gemiddelde grote van een mens sowieso het handvat goed zou moeten kunnen vasthouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten