vrijdag 31 maart 2017

Zelfstandige opdracht

Om zelf goed te leren wat de mogelijkheden zijn van zowel het materiaal als de machines ben ik zelf een ontwerp gaan maken voor een koptelefoon houder.
Dit naar aanleiding van onze zelf ontworpen koptelefoon houder bij modelbouw.













Deze heb ik geprobeerd zo goed mogelijk te verbeteren en zo een beter product te krijgen.
Ik ben hierbij goed gaan kijken naar wat voor materiaal ik hiervoor wil gebruiken en wat de mogelijkheden hiermee zijn.
Ik wilde dan ook een zo efficiĆ«nt mogelijk werken, dan ook zo goedkoop mogelijk, onder de €15 materiaal kosten.
Daarnaast wilde ik ook zo veel mogelijk productie technieken toepassen, zodat ik hier het meeste van zou leren.

Deze opdracht is voor mij ook een goed oefening om goed om te leren gaan met EnRoute, dat is het teken programma dat ze hier in het bedrijf gebruiken.
Dat programma word onder andere gebruikt bij de frees afdeling waar ik veel gewerkt heb in mijn stage periode.

Daarnaast leer ik op deze manier ook goed wat de materialen en middelen kosten, omdat ik mijn eigen ontworpen prototype ook kan gaan berekenen.
Zo weet ik zelf voortaan ook hoe zonde het is om een bepaald stuk materiaal niet meer te kunnen gebruiken of weg te moeten gooien, dat scheelt gewoon een heleboel geld.


Leerdoelen voor stage en tevens ook deze opdracht:
-        Leren tekenen met EnRoute
-        Alle bestanden opmaken in EnRoute
-        Bewust worden van de kosten van materialen en middelen binnen het bedrijf

-        Zelfstandig machines kunnen bedienen (Lazer, frees, etc.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten